Як правильно писати мотиваційний лист?

20 листопада 2014

Мотиваційний лист (він же Motivation letter, Cover letter, Statement of Purpose) потрібен при прийомі на роботу, при подачі документів на отримання візи, при вступі до закордонного університету, при проходженні стажування і в багатьох-багатьох інших випадках.

Відео про те, як написати мотиваційний лист

Від уміння грамотно написати мотиваційний лист часто залежить подальше навчання за кордоном, кар'єра чи навіть майбутнє життя.

Лише глянувши на цей документ, приймальна комісія, консул або майбутній роботодавець моментально складає уявлення про вас - успішний, освічений, досвідчений або ж невпевнений у собі і безперспективний.

У цій статті ми висвітлимо всі етапи написання мотиваційного листа та розповімо, як все-таки схилити потенційного адресата в свою сторону!

Підбір освітніх програм ⭐
Почніть вступ з SIMPLEX.UA! Заповніть опитування-заявку, щоб ми краще визначити варіанти програм, підготовки та план зарахування до ВНЗ для вас.

Структура Мотиваційного листа

Написання будь-якого тексту вимагає підготовки. Написання мотиваційного листа - подвійної підготовки!

Тому ми не рекомендуємо братися за цей складний процес в ніч перед дедлайном: позитивний результат можливий тільки в тому випадку, якщо ви будете повертатися до тексту кілька разів, удосконалюючи його щоразу.

Відзначимо, що структура мотиваційного листа може відрізнятися, в залежності від вашої кінцевої мети. Існують різні типи мотиваційних листів, крім того, ви можете скласти свою власну структуру письма.

У будь-якому випадку, всі мотиваційні листи повинні містити наступну інформацію:

1. Задайте собі питання - «Кому я пишу і з якою метою?»

motivation letter

Перший абзац повинен зацікавити адресата і мотивувати його дочитати лист до кінця.

Почати ви можете з використання цитати, цікавого висліву. Ця частина листа повинна бути пов'язана з діяльністю компанії, або з програмою навчання, на яку ви вступаєте.

Ідеально, якщо ви знайдете такі слова, які могли б показати, що ви - це та людина, яку терміново потрібно зараховувати до університету або приймати на роботу.

Крім цього, ви повинні вказати, до кого звернено лист і з якою метою. Дуже уважно пишіть прізвище або назву організації, до якої ви звертаєтеся.

Помилка в написанні імені може сказати про вашу недбалість і неуважність - це перше негативне враження, яке може зіпсувати загальне уявлення про вас.

Далі, вкажіть, з якою метою ви пишете ваш лист (з метою отримання візи, вступу до університету і так далі).

Читайте також: ВНЗ та коледжі Канади

2. Хто ви такий? Чого ви хочете досягти?

цель мотивационного письма

Другий абзац присвячений саме вам.

Інформація повинна бути чіткою, лаконічною і по темі. Напишіть коротко про свій вік, освіту, навички. Якщо ви вступаєте в університет і пишете листа для посольства, обов'язково вкажіть назву університету, спеціальність, науковий ступінь, яку ви маєте намір отримати. Обгрунтуйте, чому ви вибрали саме цю спеціальність, з чим це пов'язано.

Опишіть вже досягнуті цілі в цьому напрямку - освіта, практичний досвід.

Згадайте коротко про свої хобі та інтереси, якщо вони пов'язані зі спеціальністю.

Якщо ви брали участь у стажуваннях, майстер-класах, конкурсах, обов'язково розкажіть про це.

Покажіть себе як різнобічну, цілеспрямовану, амбітну особистість. Але не перестарайтеся - ніхто не може бути ідеальним :)

Зверніть увагу ще на одну деталь: якщо ви пишете лист для вступу до університету, то зробіть акцент на ваших академічних успіхах - хороших відмітках, виступах на конференціях, участь у конкурсах, олімпіадах і так далі.

Якщо ваш лист для роботодавця - сконцентруйтеся на досвіді роботи, майстер-класах, захоплення. Дуже важливо чітко визначити мету вашого твору, і описати найсильніші сторони, які будуть цікаві людині, що приймає рішення про зарахування або прийомі.

3. Чому ви вибрали саме цю країну?*

*Даний абзац необхідний лише для супровідного листа в посольство. В інших випадках, його можна не включати.

Якщо процедура отримання візи передбачає особисту співбесіду, то згадайте про країну побіжно, але не варто обмежуватися загальними фразами. Якщо ж приватна співбесіда не передбачається, то приділіть опису країни більше місця. Напишіть точні причини вашого від'їзду.

Зв'яжіть країну з вашими особистими захопленнями, уподобаннями або хобі. Вкажіть, що ця країна надає вам такі можливості для самореалізації або для досягнення певних цілей, яких у своїй країні отримати ви не можете.

Але не перестарайтеся - вас можуть прийняти за звичайного іммігранта.

4. Що вам дасть у майбутньому досягнення мети?

Подякуйте адресату за витрачений час на ваше мотиваційний лист.

В останньому абзаці варто чітко описати переваги, які ви отримаєте від досягнення бажаної мети.

Наприклад, вкажіть, що з канадським дипломом ви плануєте влаштуватися в представництво канадської компанії в Україні. Або ж ви плануєте брати участь в проекті, який організовує Україна і Канада.

Чим переконливіше і зрозуміліше ви складете цей абзац, тим вищі ваші шанси привернути до себе увагу і отримати позитивну відповідь.

Можна перерахувати конкретні навички, придбавши які, ви поліпшите ситуацію в компанії / організації / країні в майбутньому.

Закінчення повинно містити «сильні» фрази і вирази, тому, що вони залишають враження від прочитаного (наприклад «I look forward with enthusiasm to an opportunity for an interview»).

Підбір освітніх програм ⭐
Почніть вступ з SIMPLEX.UA! Заповніть опитування-заявку, щоб ми краще визначити варіанти програм, підготовки та план зарахування до ВНЗ для вас.

13 порад - як писати мотиваційний лист

  1. Офіційний стиль. Motivation letter - це офіційний документ, і оформлений він повинен бути відповідним чином. Жарти і розмовна мова не доречні. Лист повинен бути написаний в офіційному стилі.
  2. Закінчуйте всі думки. Абзаци не повинні обриватися, і всі тези повинні бути обгрунтовані. Наприклад, якщо ви пишете, що добре вчилися - вкажіть, що це говорить про ваш працьовитість і амбітності.
  3. Пишіть індивідуально. Мотиваційний лист має бути унікальним, його необхідно складати індивідуально для кожного вузу або організації. Універсальні листи відразу ж відкидаються в кошик. Роботодавець / консул / приймальна комісія мають зрозуміти, що лист складено саме для них. Неякісна або скопійована робота відразу кидається в очі.
  4. Обсяг мотиваційного листа не повинен перевищувати 1 аркуш формату А4. Трохи перевищити обсяг можна в тому випадку, якщо у вас за плечима є солідний професійний досвід, який не поміщається в межі одного листа.
  5. Менше «Я». Не варто починати кожне речення з «Я ..». Це може говорити про вашу самозакоханості, і переоцінки своїх можливостей.
  6. Пишіть по справі. Не пишіть про свої хобі та інтереси, якщо вони не стосуються вашої мети (нехай навіть це дуже важливо для вас особисто). Так ви тільки збільшите обсяг тексту.
  7. Простіше. Уникайте занадто складних і довгих слів і словосполучень. Простий виклад часто виглядає більш вигідно і привабливо. Перечитайте свій текст - довгі речення можна спробувати розбити на більш короткі.
  8. Постарайтеся не використовувати банальні і знамениті цитати. Краще підберіть щось цікаве і невідоме широкому загалу.
  9. Тільки правда. Ні в якому разі не брешіть і не перебільшуйте. Гладка і ідеальна біографія виглядає, як мінімум, підозріло. Крім того, люди в приймальних комісіях, відділах кадрів, посольствах - вже давно навчилися розпізнавати брехню (а деякі стали справжніми експертами-психологами).
  10. Мотиваційний лист - це свого роду рекомендація самому собі. Її потрібно зробити стриманою і конкретною, уникаючи загальних фраз. Наприклад, замість фрази «володію великим організаційним досвідом», напишіть «був старостою все 3 роки навчання в університеті, за цей час домігся ...».
  11. З огляду на попередню рекомендацію, не схиляйтеся також до самокритики. Не варто свідчити проти себе - «Може бути я ще не досяг дуже високих знань, але я буду робити все від мене залежне, щоб усунути цю прогалину». Чи не виправдуйтеся - вас ще ніхто ні в чому не звинувачує. Краще напишіть, що ви робили в потрібному вам напрямку.
  12. Орфографія і граматика. Після того, як ви закінчите написання мотиваційного листа, ретельно перевірте його. Будь-які орфографічні та стилістичні помилки будуть працювати проти вас. Можете віддати лист на перевірку людині, який добре володіє англійською і має досвід в написанні подібних документів. Також приділіть увагу правильному стилістичному оформленню мотиваційного листа (до кого воно звернено, фомати дат і так далі). Підвищуйте свої шанси на успіх!
  13. І останнє - не копіюйте тексти із зразків в інтернеті! Скопійований, шаблонний текст відразу кидається в очі. Якщо працівник приймальної комісії, роботодавець або консул виявить плагіат, наслідки можуть бути сумними. У кращому випадку такий лист просто проігнорують. У гіршому - можуть відмовити в подальшому розгляді документів. Лист повинен бути індивідуальним, що описує тільки ваші досягнення, успіхи і цілі.

Мотиваційний лист служить вам рекламою! Прорекламує себе, зацікавте адресата! Створіть враження освіченої людини з великим потенціалом, і лист про зарахування не змусить себе довго чекати.


Плануєте вступати до закордонного вузу?

Якщо ви збираєтеся писати мотиваційний лист для вступу до вузів Європи, США чи Канади - значить ви вже серйозно налаштовані надходити в закордонний університет. Так тримати!

А знаєте, чим SIMPLEX може допомогти вам?*

  • збільшити шанси на зарахування в бажаний вуз
  • зібрати правильний пакет документів
  • дотримати терміни подачі документів
  • перевірити ваш мотиваційний лист (і інші документи)
  • підготуватися до проходження співбесід
  • підготуватися до мовного тесту
  • отримати студентську візу
  • проконтролювати всі платежі
  • тримати в курсі важливих подій до приїзду на навчання
  • забронювати авіаквитки для виїзду на навчання

*Послуги надаються лише в комплексі, під час повного супровіду вашого вступу

І це ще не повний список переваг, які ви отримуєте, вступаючи в закордонні вузи разом з агентством SIMPLEX. Цікаво? Звертайтеся:

Підбір освітніх програм ⭐
Почніть вступ з SIMPLEX.UA! Заповніть опитування-заявку, щоб ми краще визначити варіанти програм, підготовки та план зарахування до ВНЗ для вас.

Часті питання про Мотиваційний лист

Навіщо потрібен мотиваційний лист?

Найчастіше, мотиваційний лист вимагають при вступі до рейтингових вузів, прийомі на роботу у великі міжнародні компанії, при подачі на візу.

Який обсяг має бути у мотиваційного листа?

У загальному випадку ми рекомендуємо орієнтуватися на один цілий аркуш формату А4. Це оптимальний обсяг як за кількістю інформації, так і за зручністю читання.

Де можна завантажити мотиваційний лист?

Ми вкрай не рекомендуємо завантажувати чужі мотиваційні листи. Краще напишіть своє, використовуючи прості поради з нашої статті.

Оцініть статтю:

Програму оцінили 31 людина
✅ 13 кращих підказок, як грамотно написати мотиваційний лист (Cover letter, Motivation letter). Структура листи, приклад написання - все найважливіше для вступу в закордонні вузи або при працевлаштуванні в міжнародні компанії Як правильно писати Мотиваційний лист при вступі до вузу? (Motivation letter) | SIMPLEX.UA
Вся основна інформація у нашому Telegram чат-боті SIMPLEX.UA:
Відкрити telegram
X